המדריך לבדיקת רכב משומש לפני קנייה

יולי 30, 2018

קניית רכב הינה הוצאה כספית משמעותית וכשמדובר ברכב יד שנייה נוסף גם אלמנט של אי וודאות. שלא כמו קניית רכב מיצרן שהיא וודאית וכוללת אחריות, בקניית רכב משומש איננו יודעים את מצב הרכב, את היסטוריית הטיפולים והתאונות או את זהות המוכר – כל אלו עשויים להוות "מלכודות" בתהליך הרכישה. באוטו סנטר, ריכזנו עבורכם רשימת נושאים לבדיקה לפני קניית רכב.

בדיקות בעלות ומצב הרכב לפני קניה

זהות המוכר

החל בבדיקה של מס' תעודת הזיהוי של המוכר, האם תואמת את הרשום ברישיון הרכב (כולל מקום מגורים). המלצה היא לדבר רק עם בעל הרכב.  כמו כן, כאשר קונים רכב יד שנייה חשוב לבדוק אם הרכב ממושכן כביטחון להלוואה או כערובה להחזר חוב. יש להבדיל בין משכון רכב לשעבוד רכב, שכן שעבוד רכב נשאר גם לאחר שמוכרים את הרכב, לעומת משכון רכב בו המלווה יכול למכור את הרכב ולכסות את חוב הלווה. ניתן לברר אם הרכב ממושכן באתר דואר ישראל.

רשיון הרכב

  • בדקו את מס' הבעלים הקודמים המופיע ברישיון הרכב, יש להוסיף את הבעלים הנוכחי לדוגמא: בעלים קודמים 02 + הבעל הרשום : הרכב יד שלישית.
  • בדקו ברישיון הרכב בסעיף רישום קודם או בסעיף תנאים, את מקור הרכב. יש לבדוק גם במשרד הרישוי את הבעלים הקודמים (לדוגמא: מקוריות רכב לשעבר , מליסינג או חברה, לא מצויין ברישיון הרכב).
  • בדקו מול רישיון הרכב את הדגם , נפח המנוע, שנר ייצור, והאם הם מתאימים למוצהר ע"י המוכר.
  • בדקו תוקף טסט וחתימה של מבחן שנתי. בדוק תוספות קיימות ברכב כגון: גג נפתח, וו גרירה, כריות אוויר, ABS וכדומה, האם המופיעים ברישיון הרכב.

ספר טיפולים

ספר טיפולים הנו תעודת הזיהוי של הרכב. בדקו בעמוד הראשון את הדגם ואת הבעלים הראשונים של הרכב, האם הרכב טופל בהתאם להוראות, רצף טיפולים לפי זמן או ק"מ , פערים בין הקילומטרים האחרונים והטיפול לבין הרשום במד האוץ. זכרו! בבדיקת רכב ללא ספר טיפולים לא נוכל לוודא את אמיתות מס' הק"מ המצוין במד האוץ ואין לנו עדות על רמת האחזקה בה טופל הרכב.

קילומטראז'

ככלל, רכבים שגמעו יותר מ-100 אלף קילומטרים נוטים לסבול מתקלות רבות יותר, לכן חשוב לקחת את זה בחשבון. יחד עם זאת, חשוב להקפיד על בדיקה במכון מורשה ללא קשר למספר הקילומטרים שצבר הרכב.החל מ-1 בינואר 2010, נעשה רישום קילומטראז' במכוני הבדיקה, כך שאין צורך לחשוש ממעשי רמייה.

הוצאות נלוות

החלפת מצמד לאחר 150,000 קילומטרים, טיפול בבלמים אחרי 40,000 קילומטרים, החלפת צמיגים כל 5-4 שנים – אלו הן דוגמאות מעטות לתיקונים ולבדיקות שרכב חייב לעבור אחת לתקופה, לכן רצוי לקחת את זה בחשבון בזמן חישוב ההוצאה הכוללת על הרכב. עם זאת, יש לציין כי הוצאות אלו אינן משמעותיות כאשר בוחנים אותן אל מול המחיר הסופי.

מצב פנימי

  • בדקו האם לוח השעונים תקין כאשר הרכב מונע. החלפת שעונים לא תקינה יקרה ולעיתים יש צורך להחליף את כל לוח השעונים.
  • בדקו את ריפוד לוח השעונים, סדקים מעידים על עמידה רבה בשמש.
  • בדקו את ריפוד הרכב, במידה ויש כיסוי מומלץ לפרק ולבדוק. ריפוד גג פגום בד"כ מעיד על פירוק ותיקון הגג.

מצב חיצוני

  • בדקו שצבע הרכב אחיד.
  • בדקו האם יש סדקים בצבע הרכב, סדקים מצביעים על תיקונים בעבר ומילוי חומר.
  • בדקו סימני חלודה סביב החלונות – סימני חלודה הם סימן רע.
  • בדקו את שלמות הפנסים ומגן קדמי ואחורי.

מצב המנוע

התניעו את הרכב, התנעה קשה מעידה על מנוע לא מתואם או מצבר חלש. בדקו האם המנוע משמיע רעשים חזקים וחפש נזילות מתחת לרכב, מנוע מרעיש חזק מעיד על בלאי גבוה.

מצב שלדה

בדיקת שילדת הרכב תעשה אך ורק במכון בדיקה מורשה ע"י משרד התחבורה.

נסיעת מבחן

נסיעה קצרה היא בדיקה : האם הרכב מתאים ונח לרוכש! בדקו האם שדה הראיה נוח לנסיעה, האם תיבת ההילוכים עוברת בקלות וברכות.ברכב ידני, במידה והמצמד מפריד גבוה , זה מראה על בלאי גבוה. משיכה ימינה, או שמאלה תוך כדי נסיעה מעידה על איזון פרונט לקוי.

זיכרון דברים

כעת לאחר ההחלטה שהרכב מתאים , יש לערוך זיכרון דברים שיכלול גם הצהרה של המוכר לגבי תאונות , מקוריות והיסטוריית הרכב. יש לסכם על מי חל תשלום בדיקת הרכב, במקרה שהתגלו נתונים שלא צוינו ע"י המוכר . יש לסכם מחיר הרכב, בטרם כניסה לבדיקה ולסכם על מי יחולו עלויות התיקונים , לאחר הבדיקה, במידה וידרשו.

העברת בעלות

חובה לבצע העברת בעלות ולבדוק , בטרם העברת הבעלות שעבודים אצל רשם המשכנתאות והחברות.

אופציה נוספת – קניית רכב יד שניה מאוטוסנטר

אוטו סנטר מציעה מגוון תנאי מימון משתלמים לקניית רכב יש שניה, המותאמות לכל לקוח על פי צרכיו האישיים, יכולותיו וסגנון התשלום המועדף עליו. ניתן ליצור קשר או להגיע לאחד מ־17 סניפי אוטו סנטר הפרושים ברחבי הארץ ולעבור את תהליך המכירה במהירות עם מינימום התעסקות מיותרת

ניתן ליצור קשר או להגיע לאחד מ־17 סניפי אוטו סנטר הפרושים ברחבי הארץ ולעבור את תהליך הקנייה במהירות עם מינימום התעסקות מיותרת.

למידע נוסף , השאירו פרטים בעמוד הבא ונציג יחזור אליכם בהקדם!

page loader