כך תכינו את הרכב שלכם לקראת החורף

הכן רכבך לחורף
נובמבר 2, 2022

החורף הישראלי הוא מצב קיצון לקיץ היבש. הוא לא צפוי, הוא יכול להופיע באוקטובר או בינואר, הוא יכול להיות רטוב מאד או יבש, הוא בעיקר מחייב אותנו להיערך מראש. הכנת הרכב לקראת החורף היא בגדר חובה עבור כל מי שרוצה לשמור על בטיחותו ובטיחות האנשים שנוסעים איתו או הנהגים שנוהגים לצדו על הכביש.

טיפול בפנסים ובאורות

לקראת החורף מודיע משרד התחבורה כי חובה להדליק אורות רכב גם ביום. זוהי נקודה שבה אנחנו חייבים לוודא שהאורות ברכב תקינים. לא מספיק לבדוק שהאורות עובדים. חשוב לדאוג לניקוי הפנסים לקראת החורף וגם במהלך החורף – שכן אבק, בוץ ולכלוך יכולים להצטבר ולעמעם את האורות. בנוסף, כדאי לשמור ברכב נורות להחלפה במידה והנורה ברכב נשרפת או מפסיקה לעבוד מכל סיבה.

בדיקת בלמים

אנחנו מחוייבים כנהגים לדאוג שהבלמים ברכב יהיו תקינים בכל מצב ולכן חשוב לשלב בשגרה של תחזוקת הרכב גם בדיקה תקופתית קבועה של הבלמים. במסגרת הבדיקה התקופתית לפני החורף חשוב לוודא שבודקים את הבלמים ומחליפים אותם במידה ויש צורך. כדאי לדאוג שמי שמטפל ברכב יעשה סיבוב נסיעה ויבדוק שהבלמים פועלים בצורה טובה.

בדיקת המצבר

המצבר חייב להיות תקין תמיד כדי שהרכב יהיה בטוח לשימוש וכדי למנוע הפתעות בדרך. חשוב לדאוג שבמהלך הבדיקה התקופתית יבדוק את המצב חשמלאי רכב מוסמך ויוודא שהוא תקין. מצבר ישן יש להחליף לפני החורף – אם המצבר שלכם בן שלוש שנים ויותר חשוב לדאוג להחלפתו, גם אם הדבר דורש הוצאה כספית.

בדיקת הצמיגים

כמו הבלמים, גם הצמיגים חייבים להיות בטוחים לשימוש. בחורף אנחנו חשופים לרטיבות על הכביש ולתנאי נהיגה שונים. חשוב לבדוק את הצמיגים, לדאוג שהחריצים המנקזים את המים עמוקים מספיק לפי הסטנדרט הקבוע בחוק ולבדוק שהצמיג לא סדוק, קרוע או פגום. במידת הצורך צריך להחליף את הצמיגים. חשוב לדעת שעומק החריצים חייב להיות 5 מ"מ לכל הפחות.

בדיקות נוזלים

נוזל נגד קפאון הוא נוזל חשוב בכל מה שקשור להתנהגות הרכב החורף. הוא שומר על טמפרטורה תקינה של המנוע וחשוב לדאוג שהוא מוכן לשימוש ונמצא ברכב גם בימי החורף. בנוסף, חשוב לדאוג שיהיה ברכב נוזל לניקוי שמשות. נוזלים אלו צריכים להיות מתאימים לשימוש ברכב, לכן לא מומלץ לחסוך ולהשתמש במי ברז שיכולים לגרום להצטברות של אבנית במערכות הרכב. כמובן שיש לדאוג באופן קבוע לבדיקת שמן ומים.

מגבים תקינים

המגבים שבזמן הקיץ נחים בשקט יחסי על השמשה נכנסים לפעילות במהלך החורף. חשוב מאד לוודא שהמגבים תקינים. הבדיקה כוללת מעקב אחר קרעים, סדקים וחבלות של בלאי שיכולות לקרות באופן טבעי. במידה ויש צורך בכך, חשוב להחליף את המגבים. לפני כל נסיעה בחורף, חשוב להפעיל את המגבים ולוודא שהם גורפים את המים בצורה טובה.

את כל הבדיקות האלו צריך וכדאי לעשות בליווי של המוסך המטפל ברכב, שהוא מוסך מוכר, רשום ובעל מוניטין טוב. לא כדאי לחכות לסערה הראשונה כדי להגיע למוסך. היערכות מוקדמת יכולה לחסוך לכם לא מעט עוגמת נפש במהלך העונה הקרה.

אחריות ושקט נפשי על קניית רכבי יד שניה

אוטו סנטר מציעה ליהנות מרכב מצוין ולקבל אחריות מקיפה על רכב שנקנה מחברה למרות שאינו חדש. האחריות מכסה מגוון רחב של תקלות שעלולות לקרות בשנה הראשונה הקשורות לחלקי המנוע, למערכת הבלמים, למערכת מיזוג האוויר, לגיר ההילוכים ועוד.

למידע נוסף, השאירו את פרטיכם בעמוד הבא ונציג יחזור אליכם בהקדם!

page loader