5 תוספות שמומלץ לתחזק ברכב לקראת הקיץ

יוני 18, 2019

הקיץ כבר כאן והוא התחיל בגדול. אם גלי החום הכבדים שפוקדים אותנו מידי שנה רומזים לנו כיצד הולך להרגיש הקיץ הקרוב, כדאי מאוד שנתכונן אליו. כחלק מההכנה לקראת העונה הרותחת, עליכם גם להכין את הרכב שלכם, כולל התוספות לרכב שיש לכם, כיוון שהוא עומד לחוות תקופה לא פשוטה כלל.

מומלץ לבצע הכנות לקיץ ברכב, כמה שיותר מוקדם ולפני שפוקדים אותנו ימים חמים רצופים. הכנה והקפדה על תחזוקת רכב נכונה לאחר הרכישה, תמנע מאיתנו תסכולים פוטנציאליים בעקבות תקלות במערכות שונות ברכב לאורך חודשי הקיץ החמים.

רק דמיינו לכם את ההרגשה שמקבלים כאשר נכנסים אחר הצהריים, באמצע יום קיץ חם, לאחר שהרכב עמד שעות תחת השמש. עכשיו תארו לעצמכם מצב שבו המזגן אינו עובד, בדיוק ברגע הזה, שאתם מייחלים רק לקבל קצת חמצן. על מנת למנוע זאת, מומלץ להכניס את הרכב למוסך ולבקש שיבצעו בדיקה מקיפה של המערכות החשובות. ישנן כמה בדיקות שמומלץ לבצע למערכות שונות ברכב, לצד תוספות לרכב שיוכלו להקל על תפקודו במהלך העונה החמה.

לפניכם פירוט על המערכות ברכב, שהכי חשוב לדאוג לתפקודן המלא לקראת הקיץ לפני או אחרי קניית הרכב.

מערכת המיזוג

למרות שבישראל יכולים לצוץ להם פה ושם ימים חמימים גם לאורך חודשי החורף, סביר להניח שהמזגן ברכב לא עבד כל כך בתקופה החורפית. לפניכם עומדים עכשיו מספר חודשים רצופים בהם המזגן יעבוד באופן רצוף, כל עוד אתם יושבים ברכב.

בתור צעד ראשון רצוי לבצע ניקוי של פתחי האוורור שמהם מגיע אליכם האוויר הקר. לאחר מכן הפעילו את המיזוג ובדקו שהוא עובד כראוי במשך פרק זמן מסוים. במידה ואתם חשים שעוצמת הקור אינה מספקת או אינה כפי שנהגה להיות בעבר, גשו לבדוק זאת. הטרחה במקרה זה שווה כמעט כל מחיר, על מנת לחסוך לכם חודשים של עצבים על הכביש הלוהט.

מערכת קירור המנוע

באופן כללי, במידה ואין בעיה ספציפית, לא סביר שיאבדו נוזלי קירור ממיכל העיבוי של המערכת שאחראית על קירור מנוע הרכב. כחלק מתחזוקת רכב שוטפת ובמיוחד לקראת הקיץ, בדקו שנוזל קירור המנוע מגיע עד הסימון הרצוי אחת לתקופה. במידה וחסר נוזל, חשוב לטפל בכך מיידית באמצעות נוזל שמיועד לכך.

בנוסף, במידה ואכן ישנו הצורך להוסיף נוזל קירור, כדאי מאוד לקחת את הרכב לבדיקה על מנת לאתר את הסיבה שאבד נוזל מלכתחילה. הקפידו לא לנסוע ברכב, כל עוד לא נמצאת בו הכמות הנדרשת של נוזל קירור המנוע. במידה ויש ברכב בעיה מוכרת שגורמת לאיבוד הנוזל, שמרו ברכב מיכל של הנוזל על מנת שתוכלו למלא אותו עד שהמצב יתוקן.

צמיגי הרכב

בדומה להכנות שיש לבצע לרכב לקראת החורף חשוב תמיד לדאוג גם בקיץ שצמיגי הרכב יהיו תקינים. למרות מה שנאמר על כך שבמזג אוויר חם הצמיגים שומרים יותר טוב את אחיזתם על הכביש, חשוב לזכור שעם הזמן הצמיגים יכולים להישחק, לכן חשוב לבדוק את תקינותם לפני תחילת הקיץ.

ברגע שמותקנים לכם ברכב צמיגים במצב תקין, תוכלו רק להרוויח מכך. מרחק הבלימה מתקצר, ביצוע פניות נעשה באופן מדויק יותר ואפילו ניתן להבחין בשיפור מסוים בצריכת הדלק.

מגבי הרכב ומגני שמש

מגבי הרכב מוזכרים לרוב בהקשר של גשם וחורף, אבל יש להם שימוש ראוי בהחלט גם בעונת הקיץ. מטרת המגבים היא לנקות את השמשה הקדמית, על מנת שהנהג יוכל לראות היטב את הדרך. בנוסף, למגבים יש את הנטייה להתייבש מהר בחודשי הקיץ, כך שאולי תידרש החלפה שלהם, שבדרך כלל לא אמורה להיות יקרה. במסגרת תוספות לרכב שחיוניות לחודשי הקיץ, דאגו לרכוש גם צילון לשמשה הקדמית של הרכב. הצילון, אחת מהתוספות לרכב הנפוצות ביותר, יעזור לכם לשמור על טמפרטורה סבירה של חלקי הפלסטיק בקדמת הרכב, לצד ההגה והריפוד במושבים הקדמיים.

רוצים לקבל טיפים נוספים? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו!

page loader