ליסינג תפעולי או פרטי?

ליסינג תפעולי
יולי 30, 2018

ליסינג תפעולי או פרטי (בעבר: ליסינג מימוני) – מה עדיף?

ניתוח עסקאות הרכב בשנים האחרונות מוכיח חד משמעית כי הצרכן המקומי מעדיף את אופציית הליסינג על פני אפשרויות אחרות. יתרה מזאת: ענף הליסינג נמצא בקו עלייה מאז נכנס לשוק הרכב הישראלי. אך אליה וקוץ בה. תנאי הרכישה באמצעות ליסינג מתחלקים למספר מסלולים ולא יתאימו לכלל הנהגים באותה מידה. לכן, טרם רכישת רכב במסלול ליסינג בדקו מה יותר משתלם לכם: ליסינג פרטי (שבעבר נקרא ליסינג מימוני) או ליסינג תפעולי? להלן המדריך המזורז למתלבטים.

ליסינג תפעולי – פתרון מיידי

היתרונות הרבים של הליסינג התפעולי מפתים מאד. ראשית, מדובר בעסקה לטווח ארוך, ולכן אופי התשלומים יהיה נוח – פריסה של תשלומים חודשיים לאורך תקופה מסוימת (לרוב החל מתקופה של 3 שנים). כמו כן, יתרון שני שראוי לציין זאת העובדה כי כל ההוצאות הנלוות לרכב – רישוי, ביטוח, תחזוקה, דלק וכן הלאה – כלולות בעלות החודשית לחברה. מעבר לעלות הכספית, מדובר בפתרון נוח עבור נהגים שמחפשים לפטור את עצמם מהטרחה שבהחזקת רכב. זאת ועוד, ההחזר החודשי פירושו שאין הוצאות לא צפויות, וכי ניתן לדעת את העלות המדויקת עבור הרכב.
מנגד, אסור לשכוח כי עלות התשלום החודשי מגלמת בתוכה את כל אותן ההוצאות שהנהג פטור מהן, ועל כן ייתכן שתהיה גבוהה יחסית. כמו כן, בתום תקופת הליסינג חוזר הרכב לבעלות חברת הליסינג, ועל כן מדובר בפתרון זמני בלבד ולא בקניית רכב. ליסינג תפעולי פופולארי בעיקר בקרב חברות הייטק, המחזיקות בציי רכבים גדולים עבור עובדיהם.

ליסינג פרטי–משתלם לך?

אפשרות נוספת היא הליסינג הפרטי. בשיטה זו, מדובר בחוזה השכרת רכב לכל דבר, בו הנהג משלם סכום הכולל אך ורק את השימוש ברכב למשך תקופה מסוימת (כ-3 שנים) ללא כל היתרונות של ליסינג תפעולי. הווה אומר, להוצאת הליסינג המימוני מתווספות הוצאות נוספות לרבות דלק, תחזוקה, ביטוח וכדומה.
סוג ליסינג זה פונה לקהל יעד המעוניין בשימוש ארוך טווח בלי לקנות רכב הלכה למעשה. כמו כן, בתום תקופת ההתקשרות יש אפשרות לרכוש את הרכב מידי חברת הליסינג ולהוסיף רק את החלק היחסי שנשאר משווי הרכב בתום התקופה, או שחברת הליסינג תקנה או לפי מחיר המחירון, פחות עלות הליסינג הפרטי, והלקוח יוכל להמשיך להחליף רכבים באופן קבוע ולשלם רק מקדמה מינימאלית וסכום חודשי קבוע.
לסיכום, כל סוג עסקה עומדת בפני עצמה ומציעה ללקוח יתרונות שונים. בעוד שבליסינג תפעולי הנהג נהנה מראש שקט בכל הקשור לביטוח ותחזוקה – הן מבחינה כספית והן מבחינת טרחה. בליסינג פרטי הלקוח ישלם את הוצאות האחזקה בעצמו אך ייהנה מיתרונות אחרים ויוכל לרכוש חבילת תחזוקה שלמעשה הופכת את הליסינג הפרטי לדומה לליסינג התפעולי: תמורת תשלום חודשי קבוע החברה לוקחת על עצמה את כל הטיפולים השוטפים ברכב.

page loader