מה זה ליסינג? שאלות נפוצות

יולי 30, 2018

הטרנד הבולט בעולם הרכב בישראל בעשור החולף הוא ללא ספק ענף הליסינג, בעיקר הודות לחברות ההייטק והתפישה הניהולית שהחלה להתפשט בארץ. עבור רבים מהישראלים האופציה להשיג רכב חדש ולשלם מדי חודש תשלום קבוע ומשתלם, לצד השקט שחברות ליסינג מספקות נראית קוסמת ומבטיחה בעיני הרוב.

לפניכם מענה על מספר שאלות נפוצות מעולמות הליסינג:

מה זה ליסינג?

ענף הליסינג בישראל טומן בתוכו את עיקר הפעילות בשוק הרכב הישראלי. אם עד לפני מספר שנים אפשרות הליסינג הייתה פופולריבעיקר בקרב חברות הייטק, כיום גם לקוחות פרטיים יכולים ליהנות מאחזקת רכב חדש. כלומר, שירות ליסינג פרטי הוא למעשה השכרה לטווח ארוך שבחלק מן המקרים לא יכלול הוצאות נוספות.

מה ההבדל בין ליסינג תפעולי לליסינג פרטי?

ההבדל בין ליסינג תפעולי וליסינג פרטי הוא שהראשון מבטיח תשלום חודשי הכולל בתוכו את עלויות הרכב וההוצאות השוטפות, והשני הוא השכרת רכב לטווח ארוך, שכרוכה בתשלום מקדמה וסכום חודשי, כאשר הטיפולים כולם וכן הוצאות הדלק חלים על השוכר.

איזה סוג ליסינג נפוץ יותר?

קהל היעד של הליסינג הפרטי הוא מגוון יותר וכולל בתוכו עצמאיים, שכירים ובעלי מקצועות מסוגים שונים. השירות איננו מוגבל לקהלי יעד ספציפיים, ולכן הוא נפוץ כל כך.

מהם יתרונות הליסינג?

גמישות בתום תקופת ההתקשרות

כאשר מדובר בליסינג פרטי, אפשרות הבחירה שמורה בידי הנהג: בתום תקופת ההתקשרות בוחר הנהג מבין 2 אפשרויות:

לרכוש את הרכב – לשלם את יתרת הסכום (החלק היחסי שנשאר משווי הרכב) ולקנות את הרכב

להשתדרג – להמשיך לעסקת ליסינג נוספת, לדגם חדש ומתקדם יותר, כאשר חברת הליסינג קונה את הרכב על פי מחירון, פחות עלות הליסינג הפרטי והלקוח מקבל כזיכוי את הסכום העודף לשימוש לעסקה הבאה. כך הוא יכול להמשיך להחליף רכבים באופן קבוע ולהמשיך לשלם את המקדמה והתשלום החודשי.

תנאי תשלום נוחים עבור לקוחות פרטיים

תנאי התשלום החודשיים לרכב נוחים מאוד. מי שמעוניין לקנות רכב בשוק הפרטי, יאלץ להיפרד מסכום ראשוני גבוה או להתמודד עם החזר הלוואות לוחץ ולא נוח.

לעומת זאת, עסקת ליסינג מעניקה לרוכשים אופציה להחזר תשלום חודשי קבוע. בנוסף, העלות הכוללת עבור עסקת ליסינג פרטי תהיה זולה יותר מאשר קנייה פרטית, שכן חברות ליסינג מזמינות כלי רכב רבים ישירות מהיבואן – עובדה שמוזילה את עלות העסקה עבור חברות הליסינג ולבסוף גם עבור הצרכן.

מפחית עומס בירוקרטי הנדרש מחברות

כאשר מדובר בחברות היתרון המשמעותי נעוץ באפשרות לרכוש אוטו חדש ונוח עבור העובדים. בנוסף, אין צורך להקצות משאבים לטיפול בבירוקרטיות הרכבים המסועפת של טסטים, חברות הביטוח, מוסכים, טיפולים ותיקונים ועוד. כאשר מדובר בליסינג תפעולי, החברה מטפלת בכל אלה.

ממה מורכבת עסקת ליסינג פרטי?

את הליסינג הפרטי ניתן להגדיר כתשלום עבור שימוש ברכב. העסקה מורכבת מ-3 חלקים:

תשלום מקדמה – תחילה, משלם הנהג את המקדמה עבור הרכב. זו מוערכת ב-30-20 אחוזים מערך הרכב.

קביעת גובה ההחזר החודשי – על פני תקופה של כ-3 שנים, משלם הנהג תשלום חודשי קבוע הנע בין מאות לאלפי שקלים, בהתאם לדגם הנבחר.

בחירת אופציה בתום תקופת ההתקשרות – לבסוף, כפי שצוין קודם, בתום תקופת ההתקשרות הנהג בוחר בין שתי האופציות העומדות לרשותו: לשלם את יתרת הסכום עבור הרכב (תשלום המסתכם בכ-50% משווי העסקה הכולל) ולהעביר את הרכב על שמו, או להחליף לדגם אחר בעסקת ליסינג חדשה.

כיצד מומלץ לחשב את עלויות הליסינג?

כשבעים אחוזים מכלל הרכבים שעולים על הכביש מדי שנה הם חלק משוק הליסינג בישראל, אחוז מרשים שמרמז על מידת שביעות רצון הנהג הישראלי מהשירות.

כדאי לציין שיש להבדיל בין ליסינג תפעולי, שבו הנהג מקבל רכב ממקום עבודתו לבין ליסינג פרטי, שבו נהג משלם לחברת הליסינג עבור השימוש ברכב.

כך או כך, קיימים מספר פרמטרים שצריך לקחת בחשבון בעת חישוב העלות הליסינג כמו:

✓ עלות הביטוח

✓ עלות הטיפולים

✓ ירידת ערך הרכב בתום תקופת הליסינג

✓ צריכת דלק וכן הלאה

מה משתלם יותר, ליסינג פרטי או תפעולי?

ככלל, ניתן לומר שככל שהיקף השימוש ברכב עולה, כך עולה כדאיות עסקת רכב ליסינג תפעולי על פני אחזקת רכב באופן פרטי, בהסתמך על נתוני דלק, טיפולים, ביטוחים וכן הלאה.

ליסינג תפעולי פרטי – יש דבר כזה?

סוג ליסינג זה נקרא ליסינג פרטי (בעבר, נהגו לקרוא לו ליסינג מימוני), ולא תפעולי פרטי כפי שרבים נוטים לחשוב. חשוב לזכור שאופן ההתקשרות במסגרת ליסינג פרטי מחייבת תשלום חודשי לתקופה של כ-3 שנים, לצד הוצאות נוספות הכרוכות בשימוש ברכב, לרבות תחזוקה, ביטוח, דלק וכן הלאה. במילים אחרות, הנהג אמנם זוכה בתשלומים חודשיים נוחים, אבל יש לקחת בחשבון שחלות עליו כל ההוצאות השוטפות.

אוטו סנטר מאפשרת ללקוחות הליסינג הפרטי לקנות גם חבילת תחזוקה. תמורת תשלום חודשי קבוע החברה מטפלת בכל הטיפולים השוטפים של הרכב, והליסינג למעשה הופך להיות דומה לליסינג תפעולי.

למידע נוסף ויצירת קשר >> מלאו את הפרטים בטופס ונציג שירות יחזור אליכם בהקדם

page loader